את הטיפול בבעיות השיניים השכיחות ביותר, ניתן לחלק לשלוש רמות. ברמה הבסיסית ביותר, כל עוד לא נגרמה פגיעה לחלק הפנימי של השן (מוך השן), ניתן לסיים את הטיפול באמצעות טיפול במעטפת החיצונית של השן. כאשר הנזק חודר גם אל מוך השן, הטיפול עובר שלב לכיוון טיפול שורש וכאשר הנזק חודר לעומק תעלות השורש והופך לנזק נרחב שאף חודר את תחתית השן, לא נותרת לנו כל ברירה אלא לעקור את השן. עקירת שן היא למעשה האופציה האחרונה לטיפול ועד כמה שאנחנו רוצים להימנע ממנה, לפעמים זה פשוט בלתי נמנע.

מתי עוקרים את השן?

עקירת שן מתבצעת כאשר השן הופכת לשן דלקתית. לדלקת גורמת כמובן העששת שיוצרת נזק לחלקה הפנימי של השן, כשכאמור אם לא הצלחנו לפתור את הבעיה באמצעות טיפול שורש, או שמלכתחילה די ברור שלא ניתן יהיה לפתור את הבעיה, או אז מבוצעת עקירת שן עם דלקת. עקירה מבוצעת גם כאשר השן היא אינה דלקתית אך מתנדנדת. מצב זה נוצר גם הוא בדרך כלל כתוצאה מהתפשטות עששת ואבנית אל תוך כיסי החניכיים באופן שמחליש את אחיזת השן בחניכיים, מה שלא מותיר כל ברירה אלא לעקור את השן המתנדנדת ממקומה. יחד עם זאת, עקירת שן עם דלקת היא הסיבה המרכזית שבגינה מבוצעות עקירות שיניים, לרוב באמצעות הרדמה מקומית במרפאת שיניים ובמקרי קיצון נדירים, תחת הרדמה מלאה בבית חולים.

איך נמנעים מעקירה?

הימנעות מעקירה מחייבת בראש ובראשונה שמירה על היגיינת הפה והשיניים על בסיס קבוע וללא פשרות. צחצוח שיניים כל יום, רצוי פעמיים ביום ובצורה יסודית, ועדיף גם שימוש בחוט דנטלי ושטיפות פה. אם תקפידו על היגיינה זו, סביר להניח שלעולם לא תזדקקו לעבור עקירת שן עם דלקת. בנוסף לכך, חשוב להגיע לטיפול אצל שיננית לפחות פעם בשנה, על מנת להסיר אבנית ועששת שיכולות שתיהן לחדור אל מעמקי החניכיים וליצור שם נזק שיתפשט הלאה בפה. טיפול אצל שיננית מאפשר גם מעקב אפקטיבי אחרי מצב השיניים ואיתור בעיות שיניים כשהן עוד קטנות וניתנות לטיפול ברמת מעטפת השן.

במרפאה שלנו אנו גם מציעים לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להימנע מעקירה, ובכלל זה מעקב אחרי מצב השיניים וטיפולי שיננית מקצועיים. לפרטים נוספים צרו קשר בטלפון 04-8374555.