כמה זמן כואב אחרי טיפול שורש?

מבין הטיפולים שאותם ניתן לכנות כטיפולי שיניים שגרתיים כמו סתימה, ניקוי שיניים ואפילו עקירה, טיפול שורש הוא אולי הטיפול המורכב ביותר ועל אף שאינו נחשב לכירורגי, הוא בהחלט יורד לעומק הרב ביותר של השן ודורש את רמת היסודיות הגבוהה ביותר בהליך הטיפול. ואחרי שאמרנו את זה, יהיה הטיפול מקצועי ככל שיהיה, טיפול שורש הוא טיפול שנוגע בעצבים החשופים שלנו, שמערב הסרה של רקמות רכות (מוך השן) על כל כלי הדם והעצבים העוברים בו ולעיתים אף כרוך בפגיעה היקפית, גם אם מינורית מאוד, בעצבים העוברים באזור השן המטופלת. בהתאם לכך, במקרה של טיפול שורש כאבים אחרי הטיפול הם לא דבר נדיר ולמעשה אם עברתם טיפול שורש ולא חוויתם כל כאב לאחר התפוגגות ההרדמה, הרי שאתם נהנים מהתרחיש הטוב ביותר וגם הפחות שכיח.

אז למה וכמה זה אמור לכאוב לכם?

אחת השאלות שמטרידות את מרבית המטופלים בטיפולי שורש היא כמה זמן כואב אחרי טיפול שורש ומתי כבר יחלוף הכאב. התשובה הפשוטה היא שאם הטיפול נעשה בצורה מקצועית וטובה וכי לא קיימים ליקויים כלשהם, כפי שקורה ברובם המכריע של המקרים, הכאבים שאתם צפויים לחוות הם כאבים קלים יחסית, יותר ברמה של "הצקה" וניתן להתמודד עימם בקלות רבה יחסית באמצעות משככי כאבים כמו אקמול או אדוויל. כאבים אלה צפויים להימשך למשך יום, יומיים או שלושה ימים לכל היותר, תוך שהם הולכים ודועכים מיום ליום. כאבים אלה הם חלק מתהליך הריפוי של רקמות רקות באזור השן, שנפגעו או הושפעו מהטיפול ובהתאם להתקדמות ההחלמה שלהם כך גם הולך הכאב ומתפוגג. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם הכאבים יכולים להצביע על בעיה עמוקה יותר, במיוחד במקרים של טיפול שורש ללא כתר, אך לא רק.

כאבים חזקים וממושכים לאחר טיפול שורש

אם לאחר שהתפוגגו חומרי ההרדמה אתם מתחילים לחוות כאב חזק שהולך ומתגבר או שאינו דועך, ייתכן שיש לכך סיבה שאותה יש לבדוק לעומק, וזאת במיוחד במקרים של טיפול שורש ללא כתר. ישנם מקרים בהם הטיפול נעשה בצורה לקויה, הסתימה לא אוטמת היטב את השן, תעלות השורש לא נוקו בצורה יסודית או שלאור היעדר כתר מגן, סובלת השן מחדירת זיהומים או מלחץ שמופעל עליה. במקרה זה, יש לגשת לרופא שיניים, לבדוק את הגורמים לכאב ולקבל את הטיפול הנדרש, לרבות טיפול שורש חוזר על פי הצורך.

במרפאת ד"ר מיכאל פינקלשטיין אנו מבצעים טיפולי שורש מקצועיים על פי מתודולוגיות טיפול מתקדמות ומוקפדות. אם עברתם טיפול שורש ואתם חשים בכאב חריג וממושך, נשמח לתת לכם את המענה הנדרש בצורה מקצועית ומהירה. לקביעת תור ולפרטים נוספים צרו קשר בטלפון 04-8374555.