דלקת בשן שעברה טיפול שורש

טיפול שורש הוא טיפול שכיח מאוד אבל גם מורכב מאוד והצלחתו תלויה מאוד ברמה המקצועית של הרופא המבצע ובקפדנות שבה מתבצע הטיפול. במסגרת הטיפול יש לבצע סילוק של מוך השן מתוך חלל השן ולנקות את פנים השן עד הנקודה התחתונה ביותר של תעלות השורש משיירי עששת שהתקבעו על הדפנות. במקרים מסוימים תהליך הטיפול אינו עולה יפה ובמצב כזה עלול להתפתח מצב דלקתי בשן ובסביבתה. ספציפית, דלקת בשן שעברה טיפול שורש יכולה להתפתח ממספר סיבות ובראשן ניקוי וחיטוי לקוי של תעלות השורש, סתימה לקויה שאפשרה חדירה של מזון ומזהמים אל תוך חלל השן ושחזור כותרת שדלף לתעלות השורש.

איך יודעים שהתפתחה דלקת?

אם אתם חוששים מהתפתחות דלקת בשן אחרי טיפול שורש, האבחון המדויק והסופי של הדלקת יוכל להתבצע אך ורק על ידי רופא השיניים. יחד עם זאת, אתם מבחינתכם תוכלו להבחין בכך באמצעות שלושה סממנים מרכזיים: כאב חד בשן ובסביבתה, רגישות גבוהה מאוד בכל מגע בחניכיים באזור השן ונפיחות של החניכיים באזור השן. אם אתם מזהים את הסממנים האלה ואם הם אינם חולפים בתוך יום או יומיים לאחר טיפול השורש, יש להגיע לרופא על מנת לאבחן את הדלקת סופית, לבחון את הסיבה להתפתחות הדלקת ועל פי הצורך לבצע טיפול שורש חוזר על מנת לתקן את המצב.

כיצד מטפלים במצב של דלקת בשן שעברה טיפול שורש?

ובכן, במקרה של דלקת בשן אחרי טיפול שורש, הדבר הראשון שאנחנו רוצים לעשות הוא לטפל בדלקת עצמה. רגישות היתר שחווה השן במצב דלקתי זה לא תאפשר ביצוע של כל תיקון, המה גם שקיים חשש של חדירת חיידקים אל השן ישירות מן הדלקת. בהתאם לכך, בשלב ראשון הרופא ירשום לכם אנטיביוטיקה ואולי יבצע הליך שטחי למריחת תכשיר אנטיביוטי באזור. לאחר שבוע או שבועיים שבסופם הדלקת תעלם או תירגע מאוד, יבצע הרופא את ההליך הנדרש על מנת למנוע את חזרת הדלקת ולטפל בגורם לה. בשלב הזה, יצטרך הרופא לבחון בדיוק מהו הליקוי בטיפול השורש שגרם להופעת הדלקת ועל פי הצורך גם לבצע טיפול שורש חוזר.

חשוב לומר את הדבר הבא, התפתחות דלקת בשן שעברה טיפול שורש יכולה להתרחש גם אחרי טיפול אצל רופא מיומן ומקצועי. יחד עם זאת, ככל שהרופא מתמחה יותר בתחום טיפולי השורש, כך תוכלו להבטיח הסתברות נמוכה יותר להתרחשות מקרה כזה.

במרפאת השיניים של ד"ר מיכאל פינקלשטיין תוכלו לעבור טיפול שורש מקצועי ומוקפד לשן שלכם. במידה ואתם סובלים ממצב של דלקת בשן אחרי טיפול שורש, גם אם הטיפול בוצע אצל רופא אחר, נשמח להעניק לכם טיפול מהיר ויסודי לתיקון הליקוי. לפרטים נוספים וקביעת תור צרו קשר עוד היום בטלפון 04-8374555.